اضافات  GTA5
اضافات  GTA5

اضافات GTA5

دانلود نرم افزار gta handling editor

 

سلام، یه چند ماهی بود میخواستم یک آموزش برا این نرم افزار بنویسم و بزارمش، ولی هی یادم میرفت! دیگه دیروز یکی از دوستان نظر گذاشته بودن و درخواست کرده بودن که دیگه منم دست به کار شدم و براتون آمادش کردم! تو آموزش هم خیلی سعی کردم علمی و درست براتون مباحث رو باز کنم تا لذت ببرین. برای مشاهده اموزش و دانلود به ادامه مطلب بروید

 حتما میدونید که بازی جی تی ای سن اندرس (5) یکسری کد ها داره که مشخصات بعضی وسایل بازی مثل ماشین ها موتور ها اسلحه ها و ... رو تعیین می کنه! یکی از اون ها فایل handling.cfg هست که مشخصات و هندلینگ ماشین های بازی رو توش تعیین کردن!

 

پیکربندی فایل handling.cfg :

پ.ن: فایل handling.cfg در پوشه data بازی قرار گرفته.

اگه فایل رو باز کنید و یکم برید پایین میبینید که به یه قسمتی میرسید که متن دارای یک آرایش خاصی هست! به این صورت که ابتدا در ابتدای خط اسم یک ماشین نوشته شده و تعداد زیادی اعداد و ارقام در روبرویش قرار داده شده(که معمولا شامل وزن و نیرو و ترمز و از اینجور چیزا میشه که بعدا میگم بهتون)! و همین آرایش در خط های بعدی ادامه یافته.

نرم افزار SA Handling Editor به شما کمک میکند تا براحتی به هندلینگ هر ماشین از بازی دسترسی پیدا کرده و آنهارا بصورت تفکیک شده ببینید و ویرایش کنید.

 

راه اندازی نرم افزار :

نرم افزار رو کپی کرده و در محل اصلی بازی بریزید. اجراش کنید و روی گزینه Load Handling.cfg کلیک کنید. بعدش یک پنجره ورودی(Input Box) براتون باز میشه که ازتون متن میخواد. توش باید مسیر فایل Handling.cfg رو بزنید که اگه نرم افزار رو ریخته باشین به محل بازی میشه : datahandling.cfg ! همین رو بنویسید و Ok رو بزنید و منتظر باشید تا Load شه !

بعدش میتونید از لیست هر ماشینی رو که میخواید انتخاب کنید و اطلاعاتش رو بصورت تفکیک شده و دسته بندی شده ببینید. بعد از انجام تغییرات هم برای ذخیره شدن اطلاعات روی گزینه Save Handling.cfg کلیک کنید.

اطلاعاتی درباره ی بعضی از خواص ماشین ها که قابل تغییرند:

 

mass: به معنی جرم! مسلما هرچی این فیلد رو کمتر کنید ماشین سبکتر شده و سریعتر شتاب میگیره و حتی دیرتر هم آتیش میگیره و در هر برخورد کمتر آسیب میبینه، ولی در عوض اگه بخواین به چیزی آسیب بزنید، آسیب زیادی نمیتونید وارد کنید چون جرم ماشین کمه و به همین دلیل انرژی جنبشی ماشین هم کم میشه! در کل به نظر من برای یک ماشین متعادل و پر سرعت شما به حدی نیاز به جرم دارید که نه ماشین انقدر سنگین باشه که نتونه حرکت کنه، و نه انقدر سبک باشه که چشبندگی به زمین رو از دست بده.

 

Turnmass: این ستون دقیقا مهفوم انرژی جنبشی را دارد! که همونطور که بالا گفتم با جرم ماشین ارتباط مستقیم دارد. با افزایش این فیلد هنگام حرکت ضمن داشتن یک حالت گشتاور بالا نسبی شما توان آسیب زدن زیاد به دیگر ماشین هارو دارید.

پ.ن: اگه میخواید که تغییری در یک از این دو فیلد های گفته شده ایجاد کنید، بهتر است برای عملکرد بهتر ماشین از روش زیر استفاده کرده و دو فیلد رو نسبت به هم افزایش یا کاهش دهید.

هر مقدار که از کم یا زیاد کردید، به اندازه دو دو برابر همان مقدار از انرژی جنبشی کم یا زیاد کنید. هر مقدار هم که از انرژی جنبشی کم یا زیاد کردید به اندازه نصفش روی جرم اعمال کنید.

 

Drag Multiplier: مقداریست که با کاهش و یا افزایش روی شتاب و حداکثر سرعت ماشین اثر مستقیم گذاشته و روی سرعت و کشندگی ماشین تاثیر بسزایی دارد. با کاهش این مقدار سرعت و شتاب زیاد و با افزایش سرعت و شتاب کاهش میابد.

 

Engine Acceleration: شتاب! این فیلد هم تاثیر مستقیم روی شتاب و مخصوصا حداکثر سرعت ماشین دارد! بطوریکه اگر این فیلد را در یکی از ماشین های معمولی بازی به 40 تغییر دهیم، حداکثر سرعتی در حدود 217 کیلومتر در ساعت خواهیم داشت!

 

Engine Inertia: یکی دیگر از خواص موتور، که فقط روی شتاب تاثیر میگذارد. با کاهش این مقدار به شتاب موتور ماشین افزایش ببخشید!

 

Drive Type: این مقدار نوع دیفرانسیل ماشین را تعیین می سازد. مقدار  F برای جلو. مقدار R برای عقب. و مقدار 4 برای جفت.

 

Engine Type: نوع سوخت ماشین را مشخص میساز ولی هیچگونه تاثیری بر قدرت و یا سرعت ماشین نمیگذارد. مقدار  P برای بنزینی، مقدار D برای گازوئیلی، و مقدار E برای الکتریکی!

 

Steering Lock: حداکثر زاویه چرخش فرمان ماشین!(هرچی بیشتر باشه فرمون ماشین بیشتر میچرخه)

 

Traction Multiplier: ضریب اصطکاک تایر و چسبندگی ماشین، به زبانی ساده تر شما میتوانید با تغییر این مقدار ماشین مورد نظر را از یک ماشین ماسل(ماشین هایی که زیاد روی زمین سرخورده و برای دریفت کشیدن به درد میخورن) رو به یک ماشین با گریپ بالا و چسبندگی بالا برای پیچیدن با سرعت بالا در پیچ ها تبدیل کنید!

تموم شد!

 

یک نتیجه گیری ساده از مطالب گفته شده در مورد قدرت و سرعت ماشین:

Drag Multiplier حداکثر سرعت را تغییر میدهد.

Drag Multiplier شتاب را تغییر میدهد.

Mass حداکثر سرعت را تغییر نمیدهد.

Mass شتاب را تغییر میدهد.

Engine Inertia حداکثر سرعت را تغییر نمیدهد.

Engine Inertia شتاب را تغییر میدهد.

Engine Acceleration حداکثر سرعت را تغییر میدهد.

Engine Acceleration شتاب را تغییر میدهد.


پسورد فایل: edit-gta5.blogsky.com
منبع:airroad.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد